van bier en wijn naar spierpijn... - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Leroy - WaarBenJij.nu van bier en wijn naar spierpijn... - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Leroy - WaarBenJij.nu

van bier en wijn naar spierpijn...

Blijf op de hoogte en volg Leroy

19 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Paihia

Kia Ora! Aangezien ik in nieuw zeeland zit leek het me wel aardig om gewoon te beginnen met de groet van de Maori. Letterlijk vertaalt betekent het wees gezond, maar zoals jullie je wellicht kunnen voorstellen word het hier gewoon gebruikt als welkomstgroet. Tot zover jullie eerste les met betrekking tot de taal van de Maori, dan is het nu tijd om jullie bij te praten over alle gekke shit die ik de afgelopen tijd heb meegemaakt!

De (voorlopig) laatste dagen in Australië:
Zoals in de vorige blog beschreven heb ik nog een paar dagen met Glenn in sydney gezeten. Na het centrum zijn we 3 nachten naar manly gegaan, om vervolgens nog 3 dagen in bondi te chillen. Manly was als vanouds gezellig, en met het erg mooie weer in die tijd hebben we niet veel meer gedaan dan aan het strand liggen. Wel hebben we de north head manly walk nog een keer gedaan. Deze wandeling hebben we ook de 3e dag dat we in Australië waren gedaan met de groepsreis, maar toen hadden we beide een behoorlijke kater waardoor het ons een goed idee leek om hem nog eens over te doen. De dagen in bondi waren helaas een stuk minder zonnig, waardoor we daar helaas niet naar het strand konden. Wel zijn we nog 1 nacht naar de Ivy geweest, een moeilijk grote discotheek in sydney met 3 verdiepingen. Erg mooie toko, maar ook erg duur. Na de dagen in bondi hebben we nog 1 nacht in het centrum van sydney geslapen, om op een gepaste manier afscheid te nemen. Vervolgens kon voor mij de trip naar nieuw zeeland beginnen!

Auckland:
Auckland is verreweg de grootste stad in nieuw zeeland, maar liefst 1/3 van de totale bevolking woont hier. Met die gegevens in het achterhoofd waren de verwachtingen hoog gespannen. Na 3 nachten auckland kan ik echter maar 1 ding concluderen: wat een grafstad! Er is gewoon niets te doen in auckland. Misschien ben ik wat verwend geraakt doordat ik 3 weken in sydney heb gezeten, maar auckland was totaal niet wat ik ervan verwacht had. Overigens denken alle backpackers er zo over, ik ben in ieder geval nog geen 1 backpacker tegen gekomen die auckland leuk vond. Gelukkig had Ik nog wel de nodige dingen te regelen, zoals een buspas, waardoor ik mezelf redelijk heb kunnen vermaken. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Kiwi Experience, deze bus wordt gekenmerkt als party bus voor backpackers. Daarnaast zijn de chauffeurs allemaal 100% kiwi en weten ze onwijs veel te vertellen over de omgeving waar je langs rijdt. Het enige nadeel: ik kon pas zaterdag weg uit auckland om met de bus naar Bay of Islands te gaan... Wat wel leuk was, is dat ik een oude maori ben tegengekomen. Hij vroeg aan mij de weg, die ik uiteraard niet wist. Toen hij erachter kwam dat ik toerist was, stond hij erop mij de traditionele maori groet te geven, de Hongi. Hierbij doe je je neus tegen elkaar aan, erg grappig om mee te maken. Vrijdag ben ik nog maar even last minute de hobbit deel 3 gaan kijken, aangezien die film is opgenomen in nieuw zeeland leek dat me wel handig! Het lijkt me namelijk wel leuk om bepaalde dingen uit de films te herkennen als ik hier rondreis. Vervolgens vroeg naar bed, om zaterdag richting bay of islands te vertrekken!

Bay of Islands:
7 uur s ochtends werd ik opgepikt door de bus. Het is natuurlijk altijd even afwachten in wat voor een gezelschap je terecht komt, maar gelukkig voor mij hebben we een prima groep (wel 80% Engels, maar geen lastige Engelsen hahaha). Dat de bus chauffeur over de nodige humor beschikt bleek ook wel tijdens de heenweg: hij vertelde ons onze camera gereed te houden, we zouden namelijk binnen 5 minuten een locatie uit een lord of the rings film passeren. Iedereen in de bus als een gek zn foto toestel erbij pakken, waarna de chauffeur zei ja hier aan de linker kant is het! Jullie voelen hem natuurlijk al aankomen: hij zat gewoon slap te lullen. Het gevolg: iedereen als een gek foto's maken en een buschauffeur die 5 minuten lang door de microfoon aan het lachen is. Na 4 uur rijden kwamen we aan in bay of islands. Je kan hier heel veel (betaalde) activiteiten doen, maar ik heb besloten om dat hier niet te doen omdat ik een beetje op mn geld moet letten en er nog genoeg mooie dingen voorbij komen. Er is namelijk ook genoeg te doen zonder dat je ervoor moet betalen! Zaterdag middag koos het merendeel ervoor om lekker aan het strand te gaan liggen en niks te doen. Savonds was er een bbq en uiteraard ook een klein feestje. Zondag ging het grootste deel van de groep op een excursie. Ik besloot om een wandelroute te doen. Najah, wandelroute.... zeg maar gerust een halve marathon waar ik bijna 6 uur over heb gedaan. Het was het zeker waard, want ik heb hele mooie dingen gezien tijdens deze tocht! De spierpijn de dag daarna was alleen wat minder....

Vandaag ga ik weer terug met de bus naar auckland, om daar morgen weer met een bloedgang te vertrekken naar hot water beach! Daarover later meer, ik moet opschieten om mijn bus te halen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Paihia

Leroy

Actief sinds 26 Sept. 2014
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 7549

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 01 Augustus 2015

Australië

Landen bezocht: