Verjaardag, whitsundays en 1770! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Leroy - WaarBenJij.nu Verjaardag, whitsundays en 1770! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Leroy - WaarBenJij.nu

Verjaardag, whitsundays en 1770!

Blijf op de hoogte en volg Leroy

05 December 2014 | Australië, Agnes Water

Na een drukke week is het weer tijd voor een update!
Te beginnen met de aankomst in Airlie beach:

Na Mission Beach en Magnetic Island gingen wij opweg naar Airlie Beach. Van horen zeggen zou hier van alles te doen zijn, en dat bleek ook te kloppen toen we aankwamen. We werden afgezet in de haven, wat een beetje deed denken aan 1 of ander Frans vakantieplaatsje. Een paar vrienden van ons, die we hier hebben leren kennen, waren al in Airlie Beach en we hadden 's avonds afgesproken om een drankje te gaan doen ter ere van mijn verjaardag. We kwamen even voor 6 uur aan in een mooi hostel, waar we op een 8 persoons kamer sliepen, maar wel een eigen toilet, 2 douches en 2 wastafels. Verder was de locatie top! Het hostel zat midden in het 'centrum' en ook de Lagoon was voor de deur. Enige nadeel was dat je in dit hostel werkelijk overal borg voor moest betalen. Zo werd er 10 dollar gevraagd voor bord en bestek (dit is wel vaker voorgekomen), maar vervolgens ook 5 dollar per overig keukenmateriaal wat je nodig had (5 dollar per pan, per spatel, enzovoort). Jesper en ik besloten al snel dat we hier geen zin in hadden, dus gingen we bij een pizzeria op de hoek eten. Ik kocht een pizza voor 16 dollar (je bent maar 1x jarig in Australie) en kreeg vervolgens een grote, heerlijke pizza voorgeschoteld. Vervolgens gingen we terug naar het hostel om ons even om te kleden voor de avond. Onze kamergenoten waren ook in de kamer, en vertelden ons vrolijk dat we genaaid waren met de pizza's. 500 meter verder bleek een Domino's te zitten, waar je een pizza haalt voor 5 dollar...
De avond begon in de bar van het hostel, samen met Anouk, Mats en Marleen. Hier deden we de nodige drankjes op mijn verjaardag, waarna we verder gingen naar de volgende bar. Het viel op dat het niet heel druk was, wat best bijzonder is voor een vrijdag avond. Later bleek dat dit vooral kwam omdat er op donderdag een dik feest was geweest en iedereen dus brak was.... Al met al toch een leuke avond gehad, waarna we moe maar voldaan ons bed opzochten.
Zaterdag gewoon een relax dagje, waarna we 's avonds even een barretje opzochten. Het was een stuk drukker dan gisteren, maar we besloten om niet uit te gaan, aangezien we morgen met de boot naar de Whitsundays gingen! Rond half 1 zochten we ons bed op, klaar voor het volgende avontuur.

Whitsunday Islands:

Rond half 2 werden wij verwacht bij onze boot in de haven (zo'n 20 minuten lopen vanaf het hostel). Vooraf werd ons verteld dat er geen alcohol werd verkocht op de boot, maar dat we vrij waren om dit zelf mee te nemen. Aangezien we drie dagen gingen hadden Jesper en ik aardig ingeslagen, dus we gingen zwaar beladen op weg naar de boot. Eenmaal aangekomen troffen wij al de eerste andere mensen uit de groep aan. Rond 2 uur konden we aan boord. Voor de kenners onder ons, we zaten NIET op de Atlantic Clipper, maar op de Condor. De Condor is een beroemde zeilboot en heeft zo'n beetje alle races gewonnnen die er te winnen zijn in het zeilen. Na vertrek moesten we al vrij snel helpen met het zeil hijsen (dat ding weegt 250 kg, geen aanrader om dat ding met zn 3en proberen omhoog te krijgen...). Toen de wind in de zeilen kwam gingen we op aardige snelheid, en onder een hoek van 45 graden, op weg naar de eerste stop. Dit was een snorkelstop, die in alle eerlijkheid tegenviel. Er was vrijwel niets te zien en er waren nauwelijks vissen. Na deze stop gingen we verder naar onze standplaats voor de nacht. Na de nodige drankspelletjes zocht iedereen rond 12 uur zn bed op. Half 7 werden we gewekt (er werd gewoon muziek aangezet als wekker) voor het ontbijt. Vandaag gingen we naar Whitehaven Beach. Dit zand is het puurste zand op aarde (99,8%) waardoor het heel zacht aanvoelt. Tevens is het dodelijk voor al je apparatuur, het zand is zo fijn dat het door het kleinste gaatje van je telefoon naar binnen gaat en kortsluiting veroorzaakt. In de zee grenzend aan dit prachtige strand konden we zwemmen met baby roggen en baby haaien, wat heel erg vet was. Na 3 uur gingen we verder met de boot om door te zeilen naar onze 2e snorkelstop. Deze stop was een stuk mooier dan de eerste, en zat vol met vissen en koraal. Na deze stop was het weer tijd voor het zoeken naar een plek om de nacht door te brengen. Ook deze nacht was gezellig en na het nodige bier gingen we weer moe maar voldaan naar bed.
De derde dag (of eigenlijk ochtend) op de whitsunday islands hadden we nog 1 snorkel stop. Deze heb ik overgeslagen, omdat ik sinds een paar dagen vocht in mn knie heb wat zwemmen te pijnlijk maakt. Uiteindelijk hoorde ik van de rest van de mensen dat ik weinig gemist had, er was eigenlijk niets te zien op deze stop.
Na 3 mooie dagen vaarden we terug naar Airlie, om daar 's avonds een kleine afterparty met de bootgroep te hebben. Morgen avond (half 6) vertrekken jesper en ik naar de volgende plaats, namelijk Agnes Water / Town of 1770.

Agnes Water /Town of 1770:
Om 2.15 's nachts kwamen we aan bij de busstop. Hier stond keurig een pendelbus op ons te wachten, om ons naar het hostel te brengen. Er is vrij weinig te doen in dit gehucht, dus we zijn blij dat we er maar 2 nachten zitten. Na een beetje bij te hebben geslapen hebben we de eerste dag lekker aan het strand gelegen. Mooie golfjes, en de nodige surfers in het water. Morgen gaan we een motortocht doen (scooter Roo Tour), waarbij we zelf op een 'motor' (eerder opgevoerde scooter) mogen rijden.
Vandaag, 5 december, moesten we om 10 uur 's ochtends uitchecken. 's middags deden we mee aan de tour. We werden volledig aangekleed in leren jas met vlammen, helmpje op en de nodige plakplaatjes op de armen/nek/borst/gezicht. Wat volgde was een paar rondjes op een oefen circuit, zodat iedereen aan de motor kon wennen. Dit ging prima, je hoefde niet te schakelen en ik had het vrij snel onder de knie. Vervolgens begon de tour, waar we in een ware colonne van een stuk of 25 motoren achter elkaar door het dorp cruiseden. Een enorm leuke ervaring, hoewel de scooters maar een maximale snelheid van 60 km/h haalden. Er zijn de nodige foto's gemaakt, welke ik op Facebook zal zetten. Hier uploaden wil nog steeds niet echt lukken, maar de Facebook-loze mensen houden de foto's nog tegoed van me!
Op het moment van schrijven is het hier half 1 's nachts. Om half 2 gaat onze shuttle naar de nachtbus, waarna we vertrekken naar Noosa. Hier zullen we een paar nachten blijven, om vervolgens naar Fraser Island te gaan. De weersverwachtingen zijn kut, maar dat mag de pret niet drukken! De volgende update zal na Fraser Island zijn, vanuit Noosa!

Ik ga me hier nog een uurtje vervelen, en hou jullie op de hoogte.