eerste zelfstandige week! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Leroy - WaarBenJij.nu eerste zelfstandige week! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Leroy - WaarBenJij.nu

eerste zelfstandige week!

Blijf op de hoogte en volg Leroy

18 November 2014 | Australië, Cairns

Na een stilte van een ruime week wordt het weer tijd voor een mooi verslag! Er is veel gebeurd de afgelopen dagen dus genoeg om over te schrijven:

Zondag 9-11:
Zoals jullie in mijn vorige blog konden lezen, zijn we zaterdagavond op stap geweest. Super gezellige avond gehad in Manly Beach, waar we tot de vroege uurtjes gefeest hebben. Zondag moesten we om kwart voor 10 bij het ontbijt zijn. Ik had braaf mijn wekker gezet, mijn telefoon vond het alleen een goed idee om uit te vallen, waardoor wij om kwart over 10 gewekt werden door een licht geïrriteerde reisleider :). Vandaag stond de wandeling door Northern Manly op het programma. Leuk bergen, iets minder leuk als je een kater hebt. Gelukkig duurde de wandeling niet heel lang en mochten we 's middags aan het strand liggen. Vervolgens vroeg naar bed want maandag moesten we weer om 6 uur ontbijten.

maandag 10-11:
Vandaag gingen wij surfen bij The Farm! Hier hebben we de hele dag surf training gehad. Een enorm leuke ervaring, ik ga ook zeker een surfkamp van 2 weken boeken! Het lukte uiteindelijk ook om een paar keer staand tot aan de kust te komen, al met al een geslaagde dag. Ook was dit de laatste dag van de groepsreis, waardoor we 's avonds afsloten met een laatste groepsbbq. De eerste mensen uit de groep vertrokken die nacht al ergens anders naar toe, dus werd er ook kort afscheid genomen.

Dinsdag 11-11:
Dinsdag was de eerste dag dat we zelf mochten bepalen wat we deden. Je zag direct de stress erin schieten bij sommige mensen die op zoek gingen naar werk. Zelf heb ik even rustig mijn CV laten checken Door mensen van australian backpackers. Ook vroeg ik hen of het verstandig was om morgen naar melbourne te gaan. Zoals jullie in mijn vorige verslag konden lezen was het plan om een auto te huren. Dit plan was inmiddels al 22x veranderd en uiteindelijk ook afgeschoten. Niels (van australian backpackers) raadde ons aan om even een week rust te nemen, lekker strandje pakken en dat soort dingen. Dit klonk goed in de oren van mij en Jesper (een Belgische jongen die mee was met de groepsreis). We spraken af dat we morgen naar manly gingen, om voor een hostel en eventueel werk te zoeken.

Woensdag 12-11:
Vandaag gingen we naar manly om een hostel te zoeken. Daar eenmaal aangekomen hebben jesper en ik een beetje rondgelopen. Na een uurtje rondlopen kregen wij een app bericht van andere mensen uit de groepsreis dat zij toch naar Melbourne gingen. Impulsief als we zijn, besloten wij ook mee te gaan met de nachtbus van Sydney naar melbourne! Die vertrok om 19:00 vanaf het centraal station. Het was een prima bus, met een ietwat gekke chauffeur. Overigens een leuk weetje: in Australië is het bij wet verboden om als man en vrouw naast elkaar te zitten in de bus, tenzij je samen op 1 ticket geboekt staat... 7:00 in de ochtend kwamen we aan in melbourne!

Donderdag 13-11:
We kwamen om 7:00 aan in melbourne. Vervolgens lang gezocht naar een leuk, centraal gelegen hostel. Uiteindelijk vonden we een leuk hostel in de vorm van Nomads. Nomads is een grote, relatief luxe hostel keten die door heel Australië zit. Ook kregen we in dit hostel gratis pasta/rijst. Vandaag was het erg warm in melbourne dus we besloten maar meteen een rondje te gaan lopen. Onder andere naar de grote Queen Victoria market geweest. Ook alvast begonnen met het plannen van het vervolg van onze reis. Zowel Ik als jesper als Anouk, die ook mee was met de groepsreis, hadden melbourne vrij snel gezien en wilden eigenlijk weer snel verder. We maakten het plan om een auto te huren en dan binnen 6 weken naar Darwin te reizen, door de outback. We zouden dan ook 2-3 weken kunnen werken in de outback. Dit leek een goed plan, maar de planning veranderd hier iedere 5 minuten. Uiteindelijk besloten we dat het toch te warm zou zijn om nu in de outback te werken (ruim 40 graden). We besloten om voor 1 dag een auto te huren om op zaterdag de Great Ocean Road te kunnen rijden. Dit is een weg die, zoals de naam al zegt, langs de oceaan loopt. Vervolgens zouden we zondag naar cairns vliegen (nabij great barrier reef) om vervolgens in 5.5 weken de hele oostkust te bekijken.

Vrijdag 14-11:
Vandaag was het slecht weer in melbourne en hebben we eigenlijk niets gedaan.

Zaterdag 15-11:
Vandaag vroeg op om de great ocean road te berijden! Ontzettend mooie route, waarlangs ook veel te zien is! Zo zijn we onder andere gestopt bij de 12 apostelen, 12 rotsen die individueel in de zee staan. Ook stopten we onderweg in een paar dorpjes. Uiteindelijk kwamen we om 20.00 weer terug in melbourne. Vroeg naar bed, want om 5 uur ging de wekker zodat we onze vlucht konden halen.

Zondag 16-11
Om 5 uur ging het wekkertje. Zodra we 1 voet uit ons hostel zette, liepen we de koude regen en het Nederlandse klimaat in. Het was slechts 12 graden in melbourne, en dat is natuurlijk niet waarvoor je naar Australië komt. Gelukkig bleek het in cairns 32 graden te zijn, een stuk aangenamer. We hadden een prima vlucht van 3.5 uur, waarna we in cairns landen. Hier Namen we een shuttle bus naar een nomads hostel. Ook dit was weer een prima hostel, wat er op het eerste gezicht meer uitzag als een resort. Gratis ontbijt, een mooi zwembad en een bar aan het zwembad zorgt voor een tropische setting. Wat grappig is aan deze kust plaats, is dat er geen strand is. De reden is simpel: er zwemmen hier zoutwater krokodillen. Wel is er een groot openbaar zwembad, waar het ook prima vertoeven is. We besloten vandaag en morgen gewoon lekker bij het zwembad te hangen.

Dinsdag 18-11:
Gisteren was een lui dagje waar het enige noemenswaardige dat we hebben gedaan is dat we een excursie naar de great barrier reef hebben geboekt. Dit gaan we aanstaande woensdag doen. Vandaag hebben jesper en ik besloten om een reispakket te boeken met meerdere excursies (fraser islands, whitsundays, magnetic island en nog meer!) Inclusief buspas tot aan sydney. Hierdoor staat onze planning tot aan 22 december vast, wat aan de ene kant kut is, maar aan de andere kant zorgt het wel voor vastigheid. En daarnaast was het gewoon een te goede aanbieding om die links te laten liggen. We blijven nog in dit hostel tot aanstaande zaterdag en dan begint ons drukke programma! We hebben er enorm veel zin in en ik zal proberen iedereen op de hoogte te houden!

Ik ben ongetwijfeld nog wat dingen vergeten, maar dit was wel weer even genoeg voor nu! Tot snel!